|
ŽELEZNIČNÍ TUNEL NA ŠPIČÁKU [ Technická zajímavost ]Za účelem zkvalitnění obchodního propojení mezi Čechami a Bavorskem, byla v sedmdesátých letech devatenáctého století zprovozněna železniční trať Plzeň - Železná Ruda. Technicky nejobtížnějším úsekem se stal Šumavský masiv mezi Brčálníkem a Špičákem. Stavitelé tento masív, museli prorazit tunelem, který se tak svojí délkou 1747 m stal nejdelším v tehdejším Rakousku - Uhersku. Byl postaven v letech 1874 - 1877 a na této stavbě padlo mnoho dělníků, nazývaných Barabové. Pocházeli z celého Rakouska - Uherska a Itálie. Jelikož však magistrát nedovolil provádět pohřební obřady v hlavním kostele a na hřbitově, byl zřízen nový hřbitov "Barabů" nedaleko železniční tratě. Ten postupem času zcela zanikl a až v roce 2002 byl na je původním místě postaven památný pomník s velkým křížem.
Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz, součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule
|
Svatá Anna - chladna zrána. Od svatej Anky - žimne podranky. Zvětšují-li na svatou Annu mravenci své hromady, lze očekávati tuhou zimu. O svaté Anně sedlák se žita nažne.
|
|
26.7.2001: Bankovní rada ČNB rozhodla s platností od 27. července o zvýšení dvoutýdenní repo sazby na 5,25 procenta, diskontní sazby na 4,25 porcenta a lobardní sazby na 6,25 procenta.a 26.7.2001: Bankovní rada ČNB rozhodla s platností od 27. července o zvýšení dvoutýdenní repo sazby na 5,25 procenta, diskontní sazby na 4,25 porcenta a lobardní sazby na 6,25 procenta.a
|
Zdroj: www.meteopress.cz
|
|
|